Posts Tagged ‘olx jastrzębie’

Urządzenie z jednym kotłem

Wednesday, June 26th, 2019

Warunki stają się szczególnie proste, jeśli kocioł nie ma zaworów zamykających ani na przewodzie zasilającym, ani na przewodzie powrotnym. Przewody zabezpieczające bowiem, nie muszą być na całej swej długości wykonane jako niezależne przewody obok istniejących już pionów. Dla utworzenia zatem tych połączeń można użyć przewodu zasilania i pionu wznośnego, względnie przewodu powrotnego i pionu powrotnego związane to jest jednak z założeniem, że nie ma możliwości odcięcia całego ciągu wymienionych przewodów przewód jest wszędzie położony ze wznoszeniem się, oraz że jego średnica wewnętrzna odpowiada przepisom. Przy rozdziale górnym, jako przewodu zabezpieczającego zasilania SV, używa się najczęściej głównego pionu zasilającego albo w mniejszych urządzeniach jednego z pionów wznośnych. Przewody te z zasady wprowadza się do naczynia wzbiorczego ponad najwyższym poziomem wody, aby przerwać stałą cyrkulację wody w obu przewodach zabezpieczających, Jako przewód zabezpieczenia na powrocie SR, można zastosować pion powrotny o dostatecznym przekroju w świetle. …read more

Zawory dwudrogowe

Wednesday, June 26th, 2019

Przy zastosowaniu zabezpieczających zaworów dwudrogowych zamiast zwykłych zaworów odcinających w przypadku szeregu odłączanych kotłów można uniknąć układania wielu pojedynczych przewodów zabezpieczających od każdego kotła. Zawór dwudrogowy przy zamykaniu głównego przejścia A- B otwiera równocześnie swobodną drogę A – C dla przepływu wody. Jeśli do bocznego kołnierza przyłączyć otwartą rurę odprowadzającą, wtedy kocioł przy zamkniętych przewodach zasilania i powrotu połączony jest bezpośrednio z atmosferą. Średnica drugiego wylotu zaworu dwudrogowego oraz przewodu odprowadzającego musi odpowiadać wartościom. Przewody odprowadzające od zaworów dwudrogowych zasilania i powrotu można połączyć ze sobą, można również połączyć razem te przewody z wielu kotłów. …read more

OGRZEWANIE POMPOWE

Wednesday, June 26th, 2019

Ogrzewania pompowe w przeciwieństwie do ogrzewań grawitacyjnych wykazują niżej wymienione zalety. 1. Średnice przewodów są mniejsze, a więc sieć rur jest mniej kosztowna. Prowadzenie i rozmieszczanie przewodów .rurowych sprawia mniejsze trudności, układać je bowiem można bez stałego wznoszenia w kierunku naczynia rozszerzalnego. Mniejsze worki powietrzne są przetłaczane, zakłócenie cyrkulacji występuje rzadko. …read more

Konstrukcja wspornikowa

Sunday, June 23rd, 2019

Konstrukcja wspornikowa, znana od dawna, stosowana była. też w budownictwie drewnianym (w Anglii). Jest aria korzystna pod względem statycznym, gdyż odciąża ugięcie przęsła a. przez obciążenie wspornika b. Jednakże na podporze B mogą wystąpić duże momenty zginające, które spowodować mogą nieekonomiczne rozwiązanie. …read more

Podzial budynku na trakty

Sunday, June 23rd, 2019

3. Podział budynku na trakty Jednym z ważnych zadań projektowania jest takie kształtowanie rzutu poziomego i przekroju budynku, żeby było zapewnione należyte oświetlenie. Schemat górnie pomieszczeń światłem dziennym bez względnych cofniętych pięter na strony świata. Sprawa naświetlenia pomieszczeń bezpośrednio promieniami słonecznymi stanowi zagadnienie odrębne, które powinno być rozwiązane przy układzie funkcjonalnym budynku. Istnieją pewne pomieszczenia pomocnicze czy drugorzędne, które mogą otrzymać oświetlenie pośrednie lub tylko oświetlenie sztuczne (elektryczne). …read more

Rozwiazanie przekrycia nad duzymi salami

Thursday, June 20th, 2019

Rozwiązanie przekrycia nad dużymi salami wymaga wstępnego przemyślenia tej konstrukcji pod względem statycznym i ustawione żebra lub belki blaszane. Wysokość tą od dołu tych elementów konstrukcyjnych może być częściowo lub w całości ukryta na strychu. Wysokość dużych sal powinna się różnić od wysokości normalnych pomieszczeń. Często wysokość sali przechodzi przez dwie kondygnacje. Projektowanie konstrukcyjne powierzchni ruchu. …read more

Sposród silników spalinowych najtansza jest praca silników na gaz generatorowy

Tuesday, June 18th, 2019

Silniki spalinowe Silniki spalinowe: gazowe, na gaz generatorowy oraz wysokoprężne (dieslowskie) są pewne w ruchu i dogodne w obsłudze; są stosowane do napędu pomp w- zespołach rezerwowych uruchamianych w przypadku awarii zespołów o napędzie elektrycznym. Spośród silników spalinowych najtańsza jest praca silników na gaz generatorowy, natomiast kłopotliwa jest ich obsługa. Silniki spalinowe powinny być ustawione na specjalnych fundamentach. Natomiast pompa wirowa może być posadowiona na odpowiednio silnym stropie, a sam silnik spalinowy należy łączyć z pompą za pomocą sprzęgła elastycznego. Silniki spalinowe mogą być sprzężone z pompami bezpośrednio lub za pośrednictwem przekładni zębatych lub pasowych. …read more

Najczesciej stosowane do napedu pomp sa silniki elektryczne

Monday, June 17th, 2019

Silniki elektryczne Najczęściej stosowane do napędu pomp są silniki elektryczne ze względu na prostotę obsługi i zastosowanie automatycznego włączania i wyłączania. Powszechnie używane są trójfazowe silniki indukcyjne klatkowe (asyn chroniczne), w obudowie zamkniętej. W Polsce budowane są silniki różnych typów, wielkości, w różnym wykonaniu, dla napięcia 127/220 V, 220/380 V oraz 500 V, przy liczbie obrotów 750, 1000, 1500 lub 3000 na min. Silniki są dołączone do sieci bądź za pomocą wyłącznika trójbiegunowego suchego, z zabezpieczeniem termicznym, bądź też za pomocą przełącznika gwiazda – trójkąt. Współczynnik sprawności silników elektrycznych jest wysoki i dla silników małych, np. …read more

Nowoczesna architektura : AD Round Up: Retail Part II

Wednesday, June 12th, 2019

Duże, wymagające, kreatywne.
Projektowanie sklepu może bardzo dobrze określić jego sukces w przyszłości.
Sprawdź naszą pierwszą część wcześniej sprzedawanych sklepów detalicznych w ArchDaily.
I aby zakończyć nasz tydzień, oferujemy drugą część sprzedaży detalicznej.
Cieszyć się! Sarugaku / Akihisa Hirata Jest to zestaw komercyjnego budynku najemcy w Daikanyama w Tokio. …read more

Budownictwo i architektura : Urban Renovation / A3 + Architects

Monday, June 10th, 2019

Projekt A3 + Architects zakończył niedawno projekt renowacji miejskiej w Marsali we Włoszech na międzynarodowy konkurs.
Projekt znajduje się w Porta Nuova, gdzie historyczne centrum miasta połączone jest z morzem miejską drogą i parkiem archeologicznym.
Więcej zdjęć i więcej o projekcie po przerwie.
Architekci A3 + zaprojektowali serię.
Zielonych bloków. …read more